Voor bedrijven

Contract

Contract
  • Nadat je iemand een digitaal contractvoorstel hebt gestuurd, krijgt de kandidaat de kans om hierop in te gaan. Wanneer het contractvoorstel is geaccepteerd ontvang je een melding en is jouw vacature ingevuld! Dan is het contract ook direct goed geregeld!

  • Als je om één of andere reden een contract wilt annuleren, kun je dit aanvragen via de planning in de app. Door te klikken op de naam van de bijverdiener en daarna te kiezen voor ‘wijzig’, krijg je de mogelijkheid om het contract te annuleren. Je geeft daarna een reden voor annuleren op. De bijverdiener moet hiermee akkoord gaan.

  • Je kunt de uren van een contract wijzigen in de app. Bij het tabblad "planning" heb je de mogelijkheid om de oorspronkelijke uren en datum van het contract te wijzigen. Wanneer je dit hebt gewijzigd, krijgt de bijverdiener een nieuw contractvoorstel in de app waar hij/zij dan akkoord mee kan gaan.
    Let op: binnen 4 dagen voor start van de shift ben je gehouden aan de oorspronkelijk afgesproken tijden als de bijverdiener niet akkoord gaat*.

  • Via NOWJOBS worden de bijverdieners dagelijks uitbetaald. Daarom is het belangrijk om als werkgever altijd de uren te bevestigen wanneer de shift is afgelopen. In de app kun je direct via de QR-code de bijverdiener uit laten checken. Je kunt tot uiterlijk 13.00 uur de volgende werkdag de uren handmatig bevestigen. Je doet dit via de ‘to do’ knop op het home scherm van je app of door naar ‘planning’ te gaan waar je op de knop ‘geef feedback’ klikt. 

  • Bij het bevestigen van de uren in de app kun je aangeven dat de kandidaat afwezig was. Hierbij geef je aan of de reden van afwezigheid met je besproken is.
    Wanneer de kandidaat zelf doorgeeft dat hij/zij niet aanwezig kan zijn door ziekte, moet de kandidaat het contract zelf in de app annuleren. En aangeven dat dit wegens ziekte is en telefonisch contact met NOWJOBS opnemen.